7/04/2014

If you're not doing what you love, you're wasting your time

Moi! Mulla on pyörinyt tosi pitkään luonnoksissa postauksen tynkä siitä mitä odotan vaihtovuodeltani. Mulla ei vaan ole niin paljoa odotuksia että saisin koottua niistä kokonaisen postauksen. Tietysti Brasiliasta odotan lämpöä, ihmisten sosiaalisuutta, tuoreita hedelmiä ja kaunista luontoa. Varsinaisesti omalle vaihtovuodelle mun ainoat odotukset on oppia portugalia, sopeutua Brasilian kulttuuriin, ja ehkä omia siitä itselleni joitakin tapoja, ja saada paljon ystäviä maailmanlaajuisesti.

Tää koko lähteminen ei oo vielä kunnolla iskenyt mun tajuntaan. Välillä tuntuu että on ihan normaali kesäloma ja jatkan taas elokuussa opiskelua ja että kaikki menee samalla vanhalla rutiinilla. Sit taas muistan et ei herranjestas, kuukauden päästä tähän aikaan oon ihan toisella puolella maailmaa. Mun mielestä on mahtava tajuta et pian nään mun brasilialaisen perheen, pääsen vihdoin puhumaan portugalia ja tutustumaan aivan uusiin ihmisiin.

Campo Mourãossa on mun saapumisen aikaan ihan keskitalvi - kauheet 10 astetta matalimmillaan, joten en ihan samantien pääse shortsikeleihin. Suomen talvella sielä on taas kesä (jolloin mulla on kahden kuukauden kesäloma), sitten asteet nousee reilusti yli kolmenkymmenen :-) Pääsen siis vähän kiusaamaan Suomen talvesta kärsiviä (varsinkin mun äitiä joka on kunnon auringonpalvoja). Eikä se muakaan haittais jos ruskettuisin, vaikka aurinko on viimeksi tarttunut noin kymmenen vuotta sitten Kuubassa. Terveisin ikuinen kalkkilaivan kapteeni.

Vaihtoasiat on edistynyt nyt ihan roimasti ja ihan hyvä vaan nyt kun lähtöön on enää vähän yli pari viikkoa. Sain tilattua käyntikortit, oon tehnyt parisataa pinssiä, ja sain viisuminkin käteen pari viikkoo sitten! Bleiserin pitäis saapua aika pian,  ennen lähtöpäivää pitää siis enää tehdä vähän lisää pinssejä, nähdä kavereita ja nauttia viimeisistä päivistä Suomessa. Toivottavasti se aurinkokin näyttäytyis jotta pääsisin vähän näkemään vielä Suomen kaunista kesää.

Lisäsin tähän vielä muutamat puhelinkuvat viime viikoilta jotta tää postaus ei olisi ihan pelkkää höpöttelyä.






1. David Guetta Tallinnassa // 2. Olin mun siskon luona Virossa viikon, jonka jälkeen hän tuli meille viikoksi. Hyvästit oli jälleen kerran hirveet, mutta hän tulee todennäköisesti moikkaamaan mua mun vanhempien kanssa Brasiliaan jossakin vaiheessa vaihtovuotta // 4. Mentiin yhtenä kesäiltana Espoossa meren rannalle, ja oli niin ihana vaan istua kalliolla    ja katsella tuota maisemaa.

Tuun todennäköisesti tekemään jonkinlaisen postauksen vielä ennen lähtöä, jos teillä on vielä jotain mistä haluaisitte että kirjoitan, niin kommentoikaa ihmeessä. Siihen asti, adeus!

♥ - Sofia

2 kommenttia:

  1. Oi sulla on tosi kiva blogi ja Brasilia kuulostaa ihanalta! Jään todellakin seuraileen :)
    Mä oon kans lähdössä vaihtoon Las Vegasiin, tässä mun blogin osote jos kiinnostaa :)
    www.annaaelina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Ihanaa vuotta Vegasissa, jään kanssa seurailemaan! :)

      Poista