2/02/2014

República Federativa do Brasil




Moikka! Oon 15-vuotias tyttö Tampereelta, ja oon lähdössä vaihto-oppilaaksi 2014-2015. Mua on aina veri vetänyt ulkomaille, ja vaikka Suomi onkin hieno kotimaa ilmaisen koulutuksen ja terveydenhuollon ja muidenkin tärkeiden asioiden takia, niin silti en oo ikinä voinut kuvitella eläväni elämää pelkästään Suomessa. 
   Järjestönä mulla toimii Rotary Club, ja en vois olla tyytyväisempi kyseiseen järjestöön. Mulle tuli pari päivää sitten viestiä että mut on sijoitettu Brasiliaan, ja se oli mulle ihan huikee uutinen! Aattelin tehdä blogin, jotta vuoden aikana perhe ja ystävät ja miksi ei muutkin jotka kiinnostaa, vois lukee mun vuodesta maapallon toisella puolella. Tää on myös mulle kätevä paikka myöhemmin katsella ja muistella mitä oon tehnyt.
   Tällä hetkellä lähtöön on 167 päivää. Lennetään siis 20.7 São Pauloon, ollaan siellä muiden vaihtareiden kanssa kolme päivää, sitten lennetään kaikki omien host perheidemme luokse. Oon jo jonkun verran päässyt tutustumaan muihin Suomesta lähteviin brassivaihtareihin, ja kaikki vaikuttaa tosi mukavilta. Tällä hetkellä en voi vuoteen valmistautua muuten, kun katselemalla mitä rokotuksia tarvitsen vuotta varten. Juuri nyt mulla ei oo hajuakaan mihin päin Brasiliaa pääsen, mutta silti se kohdemaa on Brasilia, joten mulle ei paljoa oo edes väliä mihin päin maata mut sijotetaan. 
   Tuun varmaan kirjottelemaan tänne vaan vaihtoon liittyvistä asioista, joten ainakaan ennen kesää en todennäkösesti tuu olemaan hirveen aktiivinen kirjottamisessa, ellei nyt tietty joku yhtäkkinen into purase. 

♥ - Sofia

(kuvat täältä)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti